Obchodné podmienky

Článok 1

Úvodné ustanovenia

 

  1. Živnostníčka Ing. Iveta Lutišanová - aromaterapia, so sídlom Banský Studenec 71, SR, IČO: 53 418 786, zapísaný v živnostenskom registri č. 680-23474 v Žiari nad Hronom, e-mail: info@olejkarka.sk (ďalej aj „Obchodník“ ) vydáva tieto obchodné podmienky (ďalej aj „OP“), ktoré upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri uzatvorení a plnení Kúpnej zmluvy. 
  2. Pokiaľ nie je v týchto OP alebo v Kúpnej zmluve výslovne uvedené inak, výrazy s veľkým počiatočným písmenom majú nižšie uvedený význam:
    1. „Obchodník“ znamená živnostníčka Ing. Iveta Lutišanová - aromaterapia, so sídlom Banský Studenec 71, SR, IČO: 53 418 786, zapísaný v živnostenskom registri č. 680-23474 v Žiari nad Hronom, e-mail: info@olejkarka.sk,tel.: 0903 164 168,
    2. „Kupujúci“ znamená fyzická osoba - spotrebiteľ, fyzická osoba - podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá má záujem o uzatvorenie Kúpnej zmluvy s Obchodníkom alebo ktorá uzatvorila Kúpnu zmluvu s Obchodníkom,
    3. „Kúpna zmluva“ je záväzok, ktorého návrh vzniká doručením záväznej objednávky Kupujúceho Obchodníkovi. Kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného potvrdenia Obchodníka s Objednávkou (ako je definovaná nižšie) Kupujúcemu. Od tohto momentu sú Kupujúci a Obchodník viazaní Kúpnou zmluvou, a to najmä týmito OP, ktoré tvoria integrálnu časť Kúpnej zmluvy,
    4. „Objednávka“ znamená objednávka Kupujúceho zaslaná a doručená Obchodníkovi prostredníctvom Internetovej stránky,
    5. „Tovar“ znamená jedna alebo viac hnuteľných vecí, ktorú Obchodník ponúka na predaj prostredníctvom katalógu zverejneného prostredníctvom svojej Internetovej stránky, a ktorej kúpa je predmetom Kúpnej zmluvy,
    6. „Internetová stránka“ je internetová stránka Obchodníka zverejnená na webovom sídle pod adresou: ww.Olejkarka.sk a na internetovej adrese www.facebook.com/olejkarka. Celá prezentácia tovaru umiestnená na internetovej stránke je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
    7. „Občiansky zákonník“ znamená zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, 
    8. „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka“ znamená zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
  3. Tieto OP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy a sú pre Kupujúceho záväzné odoslaním Objednávky Obchodníkovi prostredníctvom Internetovej stránky.
  4. Odchylné dojednania v Kúpnej zmluve majú prednosť pred znením týchto OP.
  5. Ponuka Obchodníka na predaj Tovaru nemá povahu návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy ani inej zmluvy, verejného návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy ani inej zmluvy, obchodnej verejnej súťaže a ani akéhokoľvek iného právneho úkonu s obdobnými alebo podobnými účinkami.
  6. Zmluvný vzťah založený Kúpnou zmluvou sa spravuje právnym poriadkom platným v Slovenskej republike.

 

Článok 2

Kúpna zmluva

 

  1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe Objednávky Kupujúceho a jej potvrdenia Obchodníkom.
  2. Objednávka Kupujúceho je návrhom Kupujúceho na uzatvorenie Kúpnej zmluvy, ktorý je určený Obchodníkovi. Objednávka je pre Kupujúceho záväzná. Kupujúci uskutočňuje Objednávku prostredníctvom Internetovej stránky Obchodníka, a to formou riadneho a úplného vyplnenia a odoslania formulára, zverejneného na Internetovej stránke alebo zaslaním údajov z objednávkového formulára e-mailom. V Objednávke je Kupujúci povinný uviesť alebo potvrdiť najmä: objednávaný Tovar určením jeho druhu a množstva;  spôsob úhrady kúpnej ceny; miesto a spôsob dodania/prepravy Tovaru.
  3. Kupujúci je povinný vyznačiť v Objednávke správne svoje identifikačné údaje, ktoré umožnia Obchodníkovi kontaktovať Kupujúceho v prípade akýchkoľvek nezrovnalosti či nejasností pri vybavovaní Objednávky. Akákoľvek zmena údajov uvedených v už odoslanej Objednávke je možná iba so súhlasom Obchodníka.
  4. Obchodník je povinný vyjadriť sa k Objednávke najneskôr do 7 kalendárnych dní odo dňa jej prijatia, ak tieto OP neustanovujú inak. Obchodník sa môže vyjadriť k Objednávke tak, že: 
    1. Objednávku Kupujúceho potvrdí, alebo
    2. Objednávku Kupujúceho nepotvrdí a to najmä ak Obchodník po odoslaní Objednávky zistí, že z objektívnych dôvodov alebo z dôvodov, ktoré nemôže ovplyvniť (vis major), nemá možnosť Objednávku Kupujúceho splniť.
  5. Potvrdenie Objednávky Obchodníkom je prijatím návrhu na uzatvorenie Kúpnej zmluvy za podmienky, že obsahuje rovnaké údaje ako údaje uvedené na odoslanej Objednávke s výnimkou prípadov, ak potvrdenie Objednávky obsahuje informácie a údaje vyplývajúce z Kúpnej zmluvy, týchto OP alebo všeobecne záväzných právnych predpisov. Potvrdením Objednávky sa Objednávka stáva pre Obchodníka záväznou. Potvrdenie Objednávky uskutočňuje Obchodník prostredníctvom elektronickej pošty, listom alebo telefonicky.
  6. Ak v priebehu 20 minút od odoslania Objednávky Kupujúci na ním uvedenú e-mailovú adresu neobdrží oznámenie o prijatí Objednávky, je povinný skontrolovať, či sa oznámenie o prijatí Objednávky nenachádza v priečinku nevyžiadanej pošty (spam). Ak oznámenie o prijatí Objednávky alebo potvrdenie Objednávky Kupujúci neobdrží, je povinný kontaktovať Obchodníka zaslaním správy na emailovú adresu:  info@olejkarka.sk, alebo telefonicky na telefónnom čísle: 0903164168.
  7. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstve tovaru, výške kúpnej ceny, predpokladaných nákladoch na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
  8. Obchodník je povinný:
    1. dodať na základe Kúpnej zmluvy Kupujúcemu Tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho, pokiaľ nie je v OP alebo Kúpnej zmluve určené inak, alebo; 
    2. odoslať Tovar na prepravu spôsobom vhodným na jeho uchovanie a ochranu.
  9. Obchodník je povinný odovzdať Kupujúcemu najneskôr spolu s Tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi.
  10. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od Kupujúceho za dodaný Tovar. Obchodník si vyhradzuje právo overiť totožnosť Kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu Tovaru pri osobnom odbere Tovaru na svojich predajniach, a to v prípadoch, kedy je dodávka Tovaru Kupujúcim platená vopred bezhotovostne platobnou kartou alebo prostredníctvom bankového prevodu. 
  11. Kupujúci je povinný:

    a. prevziať zakúpený alebo objednaný Tovar, a v prípade osobného odberu Tovaru na určenom odbernom mieste prevziať Tovar v lehote 7 kalendárnych dní odo dňa odoslania informácie Obchodníka o dostupnosti Tovaru,

    b. zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu podľa Kúpnej zmluvy v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie Tovaru, ak sa tieto uplatňujú.
  12. Pokiaľ Kupujúci poruší svoju povinnosť podľa článku 2 odsek 11 písm. a) týchto OP, je Obchodník oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
  13. Kupujúci má právo na dodanie Tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v potvrdení Objednávky.

 

Článok 3

Kúpna cena a platobné podmienky

  1.  Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za Tovar, platnú v okamihu odoslania Objednávky Kupujúcim, v lehote podľa Kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru. Spolu s úhradou kúpnej ceny je Kupujúci povinný zaplatiť náklady na poštovné, náklady spojené s prepravou a balné, a to vo výške bližšie určenej v Objednávke. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri preberaní tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 kalendárnych dní od uzavretia Kúpnej zmluvy.

  2. Výška kúpnej ceny za Tovar, ako aj výška poštovného, nákladov na prepravu a balné je uvedená na Internetovej stránke Predávajúceho. Kúpna cena za Tovar uvedená v Objednávke, ako aj výška poštovného, nákladov na prepravu a balného, sú konečné.
  3. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté Obchodníkom Kupujúcemu nie je možné navzájom kombinovať.

  4. Obchodník môže zmeniť pred potvrdením Objednávky cenu Tovaru uvedenú na Internetovej stránke pri Objednávkach všetkých Tovarov v prípade zmeny právnych predpisov, zmene menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie a zmene cien od výrobcov alebo dodávateľov Tovaru, alebo pokiaľ zistí, že daná cena bola chybne uvedená. O tejto skutočnosti je Obchodník povinný informovať Kupujúceho. Obchodník má pred potvrdením Objednávky povinnosť vyžiadať od Kupujúceho súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka. Kupujúci má v takomto prípade právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Obchodník má v takomto prípade, pred potvrdením Objednávky povinnosť vyžiadať od Kupujúceho súhlas so zmenou kúpnej ceny podľa aktuálneho cenníka. Kupujúci má v prípade nesúhlasu so zmenou kúpnej ceny právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
  5. Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za Tovar:
  1. bezhotovostne prostredníctvom internetového platobného systému,
  2. bezhotovostne platobnou kartou.
  3. bezhotovostným prevodom na bankový účet Obchodníka.
  4. v hotovosti na dobierku v mieste určenom Kupujúcim v objednávke (v prípade, ak túto možnosť predávajúci pri špecifickej objednávke umožňuje).
  1. V prípade, ak sa Kupujúci rozhodne vytvoriť objednávku vo vzorkovej predajni alebo na výstavnom mieste, kde Obchodník prezentuje Tovar, môže túto objednávku uhradiť priamo na predajni kartou alebo v hotovosti.

  2. Identifikačné údaje k platbe budú uvedené v Objednávke. V prípade, ak Kupujúci zaplatí Obchodníkovi kúpnu cenu bezhotovostným prevodom alebo online platobnou kartou, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Obchodníka. Obchodník je povinný vybaviť Objednávku, v prípade úhrady kúpnej ceny bezhotovostným prevodom alebo v prípade úhrady kúpnej ceny online platobnou kartou, až po riadnej úhrade kúpnej ceny za Tovar a nákladov na prepravu. Predošlá veta neplatí pri úhrade kúpnej ceny formou dobierky, v prípade, ak to Obchodník pri špecifickej objednávke umožňuje.

 

Článok 4

Dodanie Tovaru

  1. Obchodník doručuje Tovar Kupujúcemu na adresu určenú Kupujúcim v Kúpnej zmluve, prostredníctvom využitia kuriérskych (prepravných) služieb tretích osôb.
  2. Obchodník zabalí Tovar na prepravu spôsobom, ktorý je obvyklý pre Tovar v obchodnom styku, resp. spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu Tovaru.
  3. Obchodník je povinný Objednávku Kupujúceho splniť a Tovar dodať Kupujúcemu v lehote do 30 dní od potvrdenia Objednávky Kupujúceho Obchodníkom, ak v Kúpnej zmluve alebo v popise Tovaru nie je uvedená iná lehota na dodanie Tovaru alebo pokiaľ nie je v týchto OP uvedené inak. 
  4. Obchodník je oprávnený vyzvať Kupujúceho na prevzatie Tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej v Kúpnej zmluve.
  5. Obchodník uvádza možnosti dodania Tovaru na Internetovej stránke a priamo v objednávkovom formulári.
  6. Kupujúci je povinný prevziať Tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení Objednávky Obchodníkom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak Kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od Kúpnej zmluvy Tovar neprevezme po uplynutí lehoty na jeho doručenie prepravnou spoločnosťou, vzniká Obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie Objednávky. Po neprevzatí zásielky s Tovarom a jej navrátení na Obchodníkovi, si Obchodník vyhradzuje právo na stornovanie objednávky.
  7. V prípade, ak Obchodník doručí Tovar kupujúcemu na miesto určené v Kúpnej zmluve Kupujúcim, Kupujúci je povinný prevziať Tovar osobne alebo zabezpečiť, aby Tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie Tovaru uvedeného v Kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní Tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie Tovaru uvedeného v Kúpnej zmluve je povinná predložiť Obchodníkovi prípadne osobe poverenej na doručenie Tovaru originál alebo kópiu Kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení Tovaru a písomné splnomocnenie. Ak bude potrebné doručovanie Tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti Kupujúceho na mieste určenom v Kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí Kupujúci, a to najmä opakované doručenie Tovaru na miesto určenia v Kúpnej zmluve.
  8. V prípade, že Kupujúci neprevezme objednávku, ktorá nebola uhradená vopred, bude zo strany Obchodníka kontaktovaný ohľadom možnosti ďalšieho pokusu o doručenie. Ak Kupujúci Tovar opätovne neprevezme, vyhradzuje si Obchodník právo na stornovanie objednávky. Náklady spojené s opakovaným neúspešným doručením hradí v takomto prípade Kupujúci. 
  9. Kupujúci je povinný skontrolovať Tovar, ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, že Kupujúci zistí, že Tovar je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav Tovaru. V prípade zistenia poškodenia Tovaru je povinný Kupujúci vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia Tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Obchodník odporúča v prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu doručovaný Tovar neprebrať, prípadne riešiť priamo s pracovníkom prepravnej spoločnosti.
  10. Zodpovednosť za vady (Reklamácie) mechanického poškodenia Tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť okamžite po prevzatí zásielky, najneskôr však do 24 hodín od doručenia Tovaru. Je povinnosťou Kupujúceho dokázať, že mechanické poškodenie nebolo možné ani pri dôkladnom prezretí Tovaru a jeho obalu podľa predošlého odseku objaviť. Neskoršie uplatnenie zodpovednosti za vady mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať. Pred prvým použitím je Kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky, (uvedené v reklamačnom poriadku), vrátane podmienok starostlivosti o Tovar a návod na použitie, ak je priložený k Tovaru alebo inak oznámený, a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť.
  11. Ak po uzatvorení Kúpnej zmluvy Obchodník zistí, že z objektívnych dôvodov, prípadne z dôvodov, ktoré nemôže ovplyvniť, nie je možné dodať niektorú časť a/alebo niektorý druh Tovaru Kupujúcemu, je Obchodník oprávnený navrhnúť Kupujúcemu dohodu o zmene Kúpnej zmluvy. Okamih splnenia povinnosti Obchodníka na dodanie Tovaru podľa Kúpnej zmluvy sa v takom prípade odkladá až do uzatvorenia dohody o zmene Kúpnej zmluvy. Ak k uzatvoreniu dohody o zmene Kúpnej zmluvy nedôjde najneskôr do 7 kalednárnych dní od odoslania návrhu Obchodníka na uzatvorenie dohody o zmene Kúpnej zmluvy, môžu Obchodník a/alebo Kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpiť. Na uzatvorenie dohody o zmene Kúpnej zmluvy sa primerane vzťahujú ustanovenia týchto OP.
  12. Kupujúci ku každej zásielke Tovaru obdrží daňový doklad e-mailom.

 

Článok 5

Tento Článok 5 sa uplatňuje len v prípade, ak je Kupujúci spotrebiteľom podľa platného práva Slovenskej republiky. V takom prípade má Kupujúci nasledovné oprávnenia. 

  1. Kupujúci prehlasuje, že pred odoslaním Objednávky mu Obchodník oznámil informácie podľa § 10a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, najmä:
    1. hlavné vlastnosti Tovaru;
    2. identifikačné údaje Obchodníka, vrátane obchodného mena a sídla Obchodníka;
    3. telefónne číslo Obchodníka a ostatné údaje, dôležité pre kontakt Kupujúceho s Obchodníkom (elektronická adresa);
    4. adresu Obchodníka, na ktorej môže Kupujúci uplatniť uplatnenie zodpovednosti za vady (adresa sídla Obchodníka);
    5. celkovú kúpnu cenu Tovaru, náklady na prepravu a pod. (informácie sú uvedené v zhrnutí Objednávky pred jej odoslaním);
    6. platobné podmienky, dodacie podmienky, lehotu, do ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať Tovar;
    7. informáciu o postupoch uplatňovania a vybavovania uplatnenia zodpovednosti za vady, sťažnosti a podnetov Kupujúceho;
    8. informáciu o práve Kupujúceho odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní od prevzatia Tovaru;
    9. podmienky, lehotu a postup pri uplatňovaní práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy (čl. 6 OP); ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, znáša náklady na vrátenie Tovaru Obchodníkovi;
    10. informáciu o záručných podmienkach a poučenie o zodpovednosti Obchodníka za vady Tovaru;
    11. informáciu o tom, že Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, do jej splnenia;
    12. informáciu o tom, že záväzky Kupujúceho z Kúpnej zmluvy trvajú do ich riadneho a včasného splnenia;
    13. informáciu o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
    14. obsah Reklamačného poriadku a obsah Informácii o spracúvaním osobných údajov.
  2. Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na adresu: info@olejkarka.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho uplatnenie zodpovednosti za vady, alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej aj „ARS“) podľa zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Kupujúci – spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
  3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci – spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim – spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Podrobnejšie informácie o celej problematike sú upravené v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, v Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a v Zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka.

  

Článok 6

Odstúpenie od Kúpnej zmluvy

  1. Kupujúci v pozícii Spotrebiteľa, ďalej v tomto článku len Kupujúci, je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, ak Obchodník včas a riadne poskytol Kupujúcemu informácie o práve odstúpiť od Kúpnej zmluvy. Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď Kupujúci alebo ním určená osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru. Pokiaľ sa v objednávke nachádza viacero Tovarov, ktoré sú zasielané Spotrebiteľovi po častiach, doba na odstúpenie od Kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do 14dní začína plynúť pri každom prevzatom tovare, ktorý bol kompletne dodaný samostatne.
  2. Ak Obchodník poskytol Kupujúcemu informácie dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa odseku 1 tohto článku OP, lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť. Ak Obchodník neposkytol Kupujúcemu informácie o práve odstúpiť od Kúpnej zmluvy ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúcej vety, lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1 tohto článku OP.
  3. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy u Obchodníka (na adrese jeho sídla) v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (t.j. oznámením elektronickou poštou na e-mailovú adresu: info@olejkarka.sk), s uvedením čísla Objednávky. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, ktorý  sa nachádza na Internetovej stránke Obchodníka.
  4. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať Tovar späť (doporučene) alebo ho odovzdať Obchodníkovi. Tovar nesmie byť zasielaný ako zásielka na dobierku; v takom prípade nebude prevzatý. Adresa pre vrátenie Tovaru je: Showroom Olejkárka.sk, Partizánska 1450, Hriňová 962 05, Slovensko. Náklady na vrátenie Tovaru Obchodníkovi znáša Kupujúci. Tovar nesmie byť použitý alebo poškodený. Vrátený Tovar musí byť kompletný, vrátane príslušenstva a pod., a musí byť opatrený originálnym štítkom a všetkými ochrannými prvkami nového Tovaru. Pri vracaní Tovaru je potrebné ho zabaliť tak, aby bol doručený Obchodníkovi nepoškodený, schopný ďalšieho predaja. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru.
  5. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia Kupujúceho od Kúpnej zmluvy, vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na prepravu, a to bankovým prevodom na bankový účet určený Kupujúcim. Obchodník nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený.
  6. Kupujúci je oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť v prípade omeškania Obchodníka s dodaním Tovaru len v prípade, že omeškanie je priamo zapríčinené Obchodníkom. Obchodník nenesie zodpovednosť za omeškanie spôsobené tretími stranami, ktoré vstupujú do procesu dodania Tovaru.
  7. Obchodník je oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť v prípade stanovených v týchto OP, ako aj v prípade, ak 
  1. je Kupujúci v omeškaní so zaplatením Kúpnej ceny, 
  2. dodaním Tovaru Obchodník poruší všeobecne záväzné právne predpisy, 
  3. z objektívnych dôvodov, resp. z dôvodov, ktoré nemôže ovplyvniť, nemôže dodať Tovar Kupujúcemu;
  4. iných dôvodov stanovených platnými právnymi predpismi.
  1. Ustanovenia tohto článku OP sa netýkajú odstúpenia od Kúpnej zmluvy z dôvodu vád tovaru.  

Článok 7

Zodpovednosť za vady Tovaru

  1. Obchodník poskytuje záruku na Tovar. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia Tovaru Kupujúcim. Záručná doba sa predlžuje o čas, počas ktorého bol Tovar v záručnej v rámci uplatnenia zodpovednosti za vady.
  2. Záruka sa vzťahuje na výrobné vady, ktoré sa prejavia v záručnej dobe, spôsobené závadou materiálu či funkčnou chybou.
  3. Kupujúci je povinný skontrolovať Tovar, ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, že Kupujúci zistí, že Tovar je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav Tovaru. V prípade zistenia poškodenia Tovaru je povinný Kupujúci vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia Tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného Obchodníkovi môže následne Obchodník poskytnúť odstránenie vady Tovaru, zľavu na Tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád Tovaru dodať Kupujúcemu nový Tovar alebo odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
  4. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie Tovaru alebo jeho častí spôsobené používaním. Kratšiu životnosť Tovaru teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani uplatniť zodpovednosť za vady. Záruka sa nevzťahuje ani na vady spôsobené mechanickým poškodením, neodborným používaním, neprimeraným zaobchádzaním, nesprávnou údržbou Tovaru, zaťažovaním Tovaru nadmernou silou/váhou.
  5. Postup pri uplatnení zodpovednosti za vady je uvedený na Internetovej stránke Obchodníka.
  6. Pre vylúčenie pochybností platí, že zodpovednosť Obchodníka za vady Tovaru podľa týchto OP sa nevzťahuje na Kupujúcich v postavení fyzickej osoby – podnikateľa a právnickej osoby.

 

Článok 9

Doručovanie

  1. Kontaktné a komunikačné údaje Obchodníka: Ing. Iveta Lutišanová - aromaterapia, Showroom Olejkárka.sk, Partizánska 1450, Hriňová 962 05, Slovensko, tel.: 0903 164 168, e-mail: info@olejkarka.sk.
  2. Identifikačné a komunikačné údaje Kupujúceho sú uvedené v Objednávke.
  3. Písomnosti týkajúce sa záväzkov medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktoré vyplývajú z týchto OP alebo Kúpnej zmluvy, sa zmluvné strany zaväzujú doručovať poštou vo forme doporučenej listovej zásielky alebo na elektronickú e-mailovú adresu uvedenú v odseku 1. resp. 2. v tomto článku OP. Poštou doručuje zmluvná strana - odosielateľ písomnosti druhej zmluvnej strane  - adresátovi na adresu uvedenú v týchto OP, resp. adresu písomne oznámenú v Objednávke, pokiaľ Kupujúci neoznámi inú adresu. 
  4. Elektronickou formou doručuje zmluvná strana - odosielateľ elektronickú písomnosť na e-mailovú adresu uvedenú v týchto OP alebo v Objednávke. Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že písomnosť sa bude považovať za doručenú adresátovi aj v prípade, ak bude vrátená poštou ako písomnosť adresátom v úložnej dobe neprevzatá, písomnosť, ktorú adresát odmietol prevziať alebo adresát je na uvedenej adrese neznámy. Zmluvné strany sa dohodli, že za deň doručenia písomnosti sa považuje deň, v ktorý sa dostala písomnosť do dispozičnej sféry adresáta, čím sa myslí deň doručenia písomnosti na adresu uvedenú v týchto OP, resp. adresu písomne oznámenú v Objednávke, pokiaľ Kupujúci neoznámi inú adresu, v ktorý sa mohla zmluvná strana z obsahom písomnosti fakticky oboznámiť.  
  5. V prípade elektronického doručovania na e-mailovú adresu sa písomnosť považuje za doručenú v deň obdržania potvrdzujúceho spätného e-mailu od adresáta o doručení. Zmluvné strany sa dohodli, že ak písomnosť medzi zmluvnými stranami nebude doručená elektronickou formou prostredníctvom e-mailu, sú zmluvné strany povinné pristúpiť k doručovaniu prostredníctvom poštových služieb.

 

Článok 10

Osobné údaje

  1. Kupujúci prehlasuje, že pred začatím spracúvania jeho osobných údajov mu boli ako dotknutej osobe zo strany Obchodníka ako prevádzkovateľa podľa zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (ďalej aj „ZOOU“) a v nariadení Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej aj „GDPR“) vopred oznámené právnym poriadkom určené informácie, bližšie uvedené v Informácii o spracúvaní osobných údajov, zverejnených na Internetovej stránke.
  2. Kupujúci zaslaním Objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil v Informáciami o spracúvaní osobných údajov, zverejnených na Internetovej stránke, vrátane práv, ktoré mu prináležia v spojení so spracovaním jeho osobných údajov. 
  3. Kupujúci má právo písomným oznámením adresovaným Obchodníkovi odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov.
  4. Kupujúci súhlasí s tým, aby Obchodník pri komunikácii s ním využíval prostriedky komunikácie na diaľku. Kupujúci súhlasí s tým, aby vzájomná komunikácia medzi ním a Obchodníkom prebiehala aj prostriedkami elektronických komunikácií na Kupujúcim poskytnuté alebo zverejnené komunikačné adresy: e-mail, mobilné tel. číslo alebo pevná linka.    

Článok 11

Záverečné ustanovenia

  1. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto OP a to najmä, nie však výlučne z dôvodu zmien právnych predpisov, technických možnosti, zmien v podnikaní a pod. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto OP je splnená umiestnením ich aktualizovanej verzie na Internetovej stránke Obchodníka.
  2. Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že si tieto OP prečítal, s ich obsahom sa riadne a podrobne oboznámil, pričom všetky ustanovenia OP sú mu zrozumiteľné.

Tieto OP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom: 04. 10. 2024

Žiadna položka